Het helpdesk loket helpt jongeren aan laptops

Laptopdesk

In Nederland dreigt een gat in de ontwikkeling te ontstaan tussen jongeren met toegang tot een eigen laptop en jongeren die dat niet hebben. Scholen gaan er steeds vaker vanuit dat leerlingen zelf een laptop hebben voor lessen en lesstof. Maar niet alle jongeren hebben toegang tot een laptop of tablet. Zij of hun ouders kunnen dit niet altijd betalen of kunnen niet geholpen worden via bestaande wegen, zoals school of de overheid. De laptopdesk kan hier een oplossing voor zijn.  Deze laptopdesk, is gestart door Stichting Boschuysen in samenwerking met verschillende Nederlandse fondsen, waaronder Sint Laurensfonds. Hier kunnen stichtingen en organisaties, die werken met jongeren tot 30 jaar met een lage SES, gereviseerde laptops of tablets aanvragen. 

Hoe werkt het?

Verschillende partijen leveren apparaten in, die gereviseerd worden zodat ze opnieuw gebruikt kunnen worden. De apparaten komen uit het bedrijfsleven of overheidsdiensten en zijn van goede bruikbare kwaliteit en gecontroleerd. Dat maakt dit een duurzame aanpak. Als de aanvraag door stichting Boschuysen is goedgekeurd, worden de apparaten geleverd aan de aanvragende organisaties.

testimonial

Scholen gaan er steeds vaker vanuit dat leerlingen zelf een laptop hebben voor lessen en lesstof. Maar niet alle jongeren hebben toegang tot een laptop of tablet.

Ook Sint Laurensfonds krijgt aanvragen om laptops voor jongeren te financieren. Omdat wij samenwerken in de laptopdesk, verwijzen wij aanvragers door naar het loket van de laptopdesk. Is de groep kinderen waarmee je organisatie werkt tussen de 4 en de 18 jaar oud, kijk dan wat Stichting Meedoen in Rotterdam voor hen kan betekenen.